Pazarlamanın Temelleri ve Tüketici Davranışları
Dr. Ebru Kuzgun
Günümüzün yoğun rekabet koşulları altında firmaların başarısında belirleyici olan unsurlardan biri şüphesiz pazarlama yaklaşımıdır. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ve isteklerini belirlemeye ve bunları karşılamaya odaklanan bu yaklaşım, firmaların ancak bu şekilde gerçek anlamda değer yaratabileceğini savunur. Bu odak noktasından yola çıkarak, bu ders kapsamında öncelikle pazarlamanın temelini oluşturan tüketici davranışlarını kültürel, sosyal, bireysel ve psikolojik açılardan ele alacağız. Tüketicilerin satın alma sırasındakikarar süreçlerini ve farklı satın alma davranışlarını inceleyeceğiz. Ayrıca hızla gelişen teknoloji ile hayatımıza devamlı yenilikçi ürünlerin girmesi kaçınılmaz olduğundan, bu yenilikçi ürünlerin tüketiciler tarafından benimsenme ve yayılma süreçlerini tartışacağız. Son olarak, tüketicilerin hayatına değer katma odaklı olan ve müşteri memnuniyetinin yüksek olduğu başarılı firmaların uyguladığı temel pazarlama stratejisi esaslarını ve pazarlama karması unsurlarını inceleyeceğiz.
Dijital Pazarlama Teknikleri
Dr. Öğr. Üyesi Neşenur Altıniğne Ekici
Dijital pazarlama, tüketicilere elektronik ortamlar üzerinden ürün ve hizmetleri tanıtmak, onları etkilemek, ikna etmek ve tüketicilerle dijital platformlar aracılığıyla uzun soluklu bağlar kurmak olarak tanımlanır. Dijital pazarlama kanalları arasında arama motorları, sosyal medya, mobil uygulamalar bulunmaktadır. 2021 yılı itibarıyla dünyada 4.42 milyar kişinin mobil internet erişiminin bulunuyor olması, dijital pazarlamanın firmaların başarısında ne kadar büyük payı olabileceğinin önemli bir göstergesidir. Bu ders kapsamında, dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki temel farklar, arama motoru optimizasyonu (SEO), içerik pazarlama, sosyal medya pazarlama, iş ortaklığı (affiliate) pazarlama; kanaat önderleri ile pazarlama (influencer marketing) gibi güncel tekniklerin her biri açıklanacak ve dünyanın farklı ülkelerinden örnek vakalara da yer verilecektir.
Geçmişten Günümüze Üretim Süreçleri
Doç. Dr. Yeliz Ekinci
Üretim, insanlığın uygarlık yolunda ilk adımı atması ile başlamıştır. Ancak bugünkü anlamda üretimin doğuşu, insanlık tarihinde dün sayılabilecek bir geçmişe uzanır. Bu, teknolojik gelişmelerin izlediği yol ile açıklanabilir. James Watt 1763’te İskoçya'da buharla çalışan makineyi bulduktan sonra, üretimde buhar gücüyle çalışan makinelerin kullanılmasıylainsan ve hayvan gücünün yerini makineler almış ve Sanayi Devrimi yaşanmıştır. Dolayısıyla modern üretim yönetimi kavramının doğuşundan bugüne kadar sadece iki asrı aşkın bir sürenin geçtiği söylenebilir. Bazı kaynaklar, son elli yıl içinde insanlık tarihinin tümünden daha fazla teknolojik gelişme yaşandığını vurgulamaktadır. Bu bilgiler ışığında, bu derste, üretim veişlemler yönetiminin tarihçesi, üretim ve işlemler yönetimindeki önemli olaylar ile açıklanacaktır. Günümüzde üretim veişlemler yönetimi alanındaki güncel konulara yer verilecektir.
Geçmişten Günümüze Organizasyonlarda Liderlik ve Güncel Yaklaşımlar
Dr. Öğr. Üyesi Cemil Ozan Soydemir
Bu ders, işletme özelinde yüz yıla yakın bir süredir üzerinde akademik ve profesyonel düzeyde ilgiyle ve yoğun bir şekilde çalışılan ve tartışılan liderlik kavramını öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda ders kapsamında, liderlik ile ilgili temel kavramlara giriş, başlangıç düzeyinde kuramsal yaklaşımlar, liderlere atfedilen kişisel özellikler, eğitim ile kazanılabilen liderlik becerileri, güncel liderlik konuları, pandemi sonrası dönemde liderlerden beklenen davranış örüntüleri ve öğrencilerin liderlik yetilerini kavrama ve geliştirme imkanları üzerine odaklanılacaktır. Ayrıca liderlik kavramı kültürel farklılık, iş yerinde adalet ve cinsiyet eşitliği bağlamında ele alınacak ve liderlik kavramının çok boyutlu yapısı ile birlikte toplumsal ve örgütsel seviyedeki etkileri işlenecektir. Son olarak, liderlik üzerine tartışılan konuları öğrencilerin pratik seviyede kavrayabilmeleri amacıyla bir vaka çalışması yapılacaktır.
Fintech ve Finansal Piyasaların Geleceği
Prof. Dr. Cenktan Özyıldırım
Paranın zaman değeri tüm finansal hesaplamaların temelini oluşturur. Bugün sahip olmak yerine gelecekte alacağınız bir para, bu süre zarfında yatırım yapıp bir getiri elde etme fırsatını kaçırdığınız için daha az değerlidir. Bu dersin ilk bölümünde sonraki kısımlarda tartışılacak konuların temelini oluşturan paranın zaman değeri tartışılacaktır. Dersin ikinci bölümünde ise yatırım kararlarında dikkate alınması gereken iki unsur olan risk ve getiri tanımlanacak ve aralarındaki ilişki piyasa verileri kullanılarak incelenecektir. Son bölümde ise blok zincir (blockchain) ve kriptoparalar gibi teknolojik gelişmelerin finansal piyasa ve kurumları nasıl etkileyeceği değerlendirilecektir.
Davranışsal Finans
Prof. Dr. Cenktan Özyıldırım
Davranışsal finans, yatırımcıların psikolojik ve sosyolojik önyargılar etkisiyle verdiği rasyonel olmayan yatırım kararlarını inceler. Buna ek olarak, geleneksel ekonomi teorisinin rasyonel yatırımcı davranışı olarak tanımladığı davranıştan sistematik sapmaların piyasalar üzerindeki etkilerini çalışır. Finansal davranış önyargılarını anlamak hem içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı olarak değişip dönüşen finansal piyasa dinamiklerini anlamamızı hem de yatırımcı olarak paramızla ilgili daha mantıklı kararlar almamızı sağlayacaktır. Davranışsal önyargılar;belirsizlikten kaçınma, pişmanlıktan kaçınma, zihinsel muhasebe, sürü davranışı, aşırı güven, takvim etkisi ve bilişsel önyargılar örnekleriyle incelenecektir.
Bilgi Teknolojileriyle İşletme Yönetimi
Dr. Öğr. Üyesi İlker Oyman
Bu ders sonunda öğrencinin bir işletmede bilgi teknolojilerinin kullanım alanları ile ilgili fikir sahibi olması beklenmektedir. Bilgi teknolojisi bileşenleri, kurulumu, kullanıcılarla etkileşimi aşamalarının yanı sıra, proje yönetiminden programlamaya kadar geniş bir yelpazede bilişim sistemleri hakkında önbilgi sunulacaktır. Bu kapsamda ele alınacak başlıca konular şunlardır: Bilgi teknolojilerinde temel kavramlar, uygulamadan donanıma bilgi teknolojileri bileşenleri, yönetim bilişim sistemlerinin genel altyapısı, internet teknolojilerine giriş, temel programlama deneyimi, veri tabanı sistemleri, bilişim sistemlerinde proje yönetimi ve işletme yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı.
Dijitalleşme ve Endüstri 4.0
Prof. Dr. Beyza Oba
Bu ders, farklı örgüt türlerinin (kar amacı güden, kar amacı gütmeyen, sanal, sanal olmayan) işleyişine ve yönetimine yoğunlaşmaktadır. Bu çerçevede ilk olarak örgütlerin ekonomik ve sosyal değer yaratma amaçlarını ve işleyişlerini belirleyen temel mantık ele alınacaktır. Ardından günümüz işletmecilik alanında önemli dönüşümlere neden olan, endüstri 4.0 olarak adlandırdığımız dijitalleşme ve dijital teknolojiler tartışılacaktır. İzleyen bölümde, dijital dönüşümün sonucu olarak ortaya çıkan yeni tür örgütler (platformlar), yeni iş modelleri (türetim), yeni üretici-tüketici ilişkileri (türetici) güncel örneklerle incelenecektir. Son olarak bu değişimlerin örgütlerin yönetim şeklini de değiştirmesi ele alınacak ve örneklerini giderek daha fazla gördüğümüz adokrasi ile yönetilen örgütlere, heterarşik (eşit düzenli) yapılara değinilecektir.
İstanbul Bilgi Üniversitesi, Lise Yaz Okulu’nu iptal etme hakkını saklı tutar.
SIK SORULAN SORULAR
Program | Tarihler | Ücret |
Akıllı Teknolojiler Yaz Okulu | 8-19 Ağustos 2022 | 5000₺ (KDV Dahil) |
Sosyal Bilimlere Giriş Yaz Okulu | 8-12 Ağustos 2022 | 5000₺ (KDV Dahil) |
Dünden Bugüne Ekonomi Yaz Okulu* | 8-12 Ağustos 2022 | 3000₺ (KDV Dahil) |
İşletme Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Yaz Okulu* | 15-19 Ağustos 2022 | 3000₺ (KDV Dahil) |
Önce Sağlık Lise Yaz Okulu* | 8-12 Ağustos 2022 | 2750₺ (KDV Dahil) |
*Tarihlerin uygun olduğu iki programı seçen öğrencilerimize ikinci pakette %25 indirim uygulanacaktır. |