
Tasarım Odaklı Düşünce ile Görsel Çözümler
Dr. Öğr. Üyesi Dilek Gürsoy
Bu ders, görsel iletişim tasarımı projeleri için fikir üretme ve yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Öğrencilere, tasarım sürecinde fikir üretme, konsept geliştirme, araştırma yöntemleri konularında temel bilgiler sunmayı amaçlar.
3 Boyutlu Tasarım ve Tipografi
Dr. Öğr. Üyesi Volkan Çetin
Bu ders, görsel iletişim tasarımı projeleri olarak 3 boyutlu tipografi üretimi becerileri oluşturmaya odaklanır. Öğrencilere, tasarım sürecinde sayfa düzeni, ışık ve gölge ilişkisi, temel tipografi bilgisi konularında temel oluşturmayı amaçlar.
Marka Yönetimi
Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Cintamür
Marka yönetimi, pazarlama tekniklerinin belirli bir ürüne, ürün hattına veya markaya uygulanmasıdır. Ürünün müşteri tarafından algılanan değerini artırmayı ve böylece marka imtiyazını ve marka denkliğini artırmayı amaçlar. Pazarlamacılar bir markayı, insanların bir markadan beklediği kalite seviyesinin aynı ürünün mevcut ve gelecekteki satın alımlarında da devam edeceğine dair örtülü bir vaat olarak görürler. Bu, rakip ürünlerle karşılaştırmayı daha elverişli hale getirerek satışları artırabilir. Ayrıca üreticinin ürün için daha fazla ücret talep etmesini de sağlayabilir. Markanın değeri, üretici için yarattığı kâr miktarına göre belirlenir. Bu, artan satışlar ve artan fiyatın bir kombinasyonundan kaynaklanır. Günümüzde pazarlama konusunun tamamı markaların başarılı bir şekilde yönetilmesine dayanmaktadır.
Bu dersin amacı katılımcılara bir markayı oluşturan, marka adı, marka logosu, marka karakteri, marka şarkısı, vb. şeklindeki marka bileşenleri hakkında bilgilendirmek ve bu bileşenlerin marka değerini arttırmadaki katkılarını açıklamaktır.
Oyun ve Oyuncu
Dr. Öğr. Üyesi Burcu Halaçoğlu
Oyuncu adaylarına bedenleri, sesleri ve imgelem güçleri ile ilişkiye geçebilecekleri bir keşif alanı yaratmak. Beden, ses, konsantrasyon, duyumsal algı ve hayal gücü egzersizlerleri ile katılımcıların oyunsuluk dürtülerini açığa çıkarmak.
- Oyunsuluk: Oyun oynamak, merak ve aktif beden.
- İmgelem: Duyular aracılığıyla imgelemi tetikleme
- Beden: Psikofiziksel duyarlılık ve beden&zihin birlikteliği
Oyun, Ritüel ve Performans
Dr. Öğr. Üyesi Mesrure Melis Bilgin Koen
- Oyun: Oyun nedir? Oyun ihtiyacı ve oyun türleri.
- Ritüel: Ritüel nedir? İçkinlik ve aşkınlık. Ritüelin toplumsal rolü.
- Performans: Performans nedir? Performans alanları.
- Oyun, Ritüel ve Performans Sanatları arasındaki organik ilişki nedir?
Dersin Amaçları:
- Oyun, ritüel ve performans kavramlarını anlamak, kültürel ve tarihsel bağlamını kavramak.
- Oyun, ritüel ve performansın farklı türlerini ve özelliklerini tanımlamak ve ayırt edebilmek.
- Oyun, ritüel ve performans sanatlarının birbirleriyle seyirci, performansçı, katılımcı bağlamındaki ilişkisini anlamak ve değerlendirmek.
Çağdaş Sanat ve Toplum
Doç. Dr. Esra Yıldız
"Çağdaş Sanat ve Toplum" dersi, II. Dünya Savaşı ve 1960 sonrasından günümüze çağdaş sanat-toplum ilişkisine ve Feminist Sanat, Ekolojik Sanat gibi çağdaş sanat akımlarının toplumsal etkisine odaklanacaktır.
Dersin İçeriği:
- Çağdaş sanat nedir?
- Çağdaş sanat eserleri ve toplumsal bağlamları nasıl okunup, analiz edilebilir?
- Feminist Sanat, Ekolojik Sanat, Kurumsal Eleştiri gibi akımlar ve toplum ilişkisi
Unreal Engine’de Oyun Çevresi Tasarımı
Öğr. Gör. Başak Çakmak
Bu ders, öğrencilere Unreal Engine kullanarak etkileyici ve etkileşimli oyun çevreleri tasarlama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Kurs, temel araçları ve teknikleri tanıtarak başlayacak ve öğrencilerin kendi oyun çevrelerini tasarlama ve geliştirme yeteneklerini artırmak için ileri düzey tekniklere doğru ilerleyecektir. Öğrenciler, oyun çevrelerinin planlanması, tasarlanması ve optimize edilmesi süreçlerini uygulamalı bir şekilde öğreneceklerdir. Bu süreçlerde gerçek zamanlı renderlama, aydınlatma, malzeme oluşturma ve çeşitli dokuların entegrasyonu gibi unsurlar üzerinde durulacaktır.
Blender’da 3 Boyutlu Modellemenin Temelleri
Dr. Öğr. Üyesi İrem Çoban
Blender programı üzerinde 3B modelleme ve doku üzerine temelleri öğrenmek ve uygulamaktır.
Bu dersi alan öğrenciler:
- 3 boyutlu formlar yaratabilecek.
- 3 boyutlu ortamda kompozisyon yaratabilecek.
- Blender yazılım arayüzünü öğrenecek.
- Üretim sürecinin prensiplerini kavrayabilecek.
Oyun Tasarım Süreçleri
Doç. Dr. Nuri Kara
Bu ders oyun tasarımı ve oyunların analizine yönelik pratik ve kuramsal bilgi vermeyi hedefler.
Bu dersi alan öğrenciler:
- Oyun tasarımı alanına dair temel kavramları ve terminolojiyi öğrenir.
- Yaygın dijital ve dijital olmayan oyun türlerini tanımlama ve analiz etme becerisine sahip olur.
- Oyun mekanikleri ve dinamikleri tasarlama sürecinin işleyişi öğrenir.
Yönetmen Sineması
Dr. Öğ. Üyesi Ebru Thwaites Diken
- Yönetmen sineması kavramını açıklamak
- Türkiye’de ve dünyada ulusal sinemaların gelişimine yön vermiş seçili yönetmenler ile çağdaş bağımsız yönetmenlerin filmlerini estetik ve tematik açıdan incelemek
- Agnes Varda, Yorghos Lanthimos, Stanley Kubrick, Jane Campion, Alfred Hitchcock
- Yönetmenlerin filmlerinde süreklilik arzeden görsel üslup, film yapım ve üretim özellikleri, ve biçimsel tercihleri incelemek
- Bu bağlamda sanat sineması, ticari sinema gibi ayrımları açıklamak
Senaryo Yazımı
Dr. Öğ. Üyesi Öktem Başol
- Senaryoda biçimin temel kavramlarını özümsemenin evrensel bir dil oluşturmak adına önemini açıklamak
- Bir senaryo metninin sahnelerle nasıl yazılacağını ve bu sahnelerin nasıl künyeleneceğini açıklamak
- Senaristin yönetmenden farkını ortaya koyarken, bir senaryo metninde tempo, ritim, minütaj, sahneleme, atmosfer, dekor, ses, gibi kavramların nasıl ifade edilmesi gerektiğini açıklamak
Sosyal Fayda için Yapay Zeka Dersi
Prof. Dr. Erkan Saka
- Yapay zekanın (YZ) temel kavramlarını ve çalışma prensiplerini tanıtmak
- Farklı YZ uygulamalarının ve alanlarının farkındalığını artırmak
- YZ'nin toplumda nasıl kullanılabileceğine dair örnekler sunmak
- YZ'nin etik ve sosyal sorumluluklarını tartışmak
- Öğrencilere YZ ile ilgili eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kazandırmak
Dijital Çağda Etik
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Yüksekdağ
Dijital teknolojiler, hayatımızın, iletişim kurma ve dünyayı anlamlandırma şekillerimizin merkezinde yer almaktadır. Dijital çağın getirdiği en temel meselelerin başında da hayatımızın her saniyesinde hakkımızda toplanan veriler gelmektedir. Bu derste, verileştirme kavramı ve bilgisel mahremiyetimize dair ortaya çıkardığı kaygılar ve fırsatları değerlendireceğiz.
Haber Dünyasıyla Tanışma
Dr. Öğr. Üyesi Güventürk Görgülü
Öğrencileri haberin ne olduğu, toplumlar için neden gerekli olduğu, nasıl üretildiği, ulusal ve uluslararası haber ağlarının nasıl çalıştığı konusunda bilgilendirmek. Gazetecilik mesleğine ilgilerini çekmek.
İstanbul Bilgi Üniversitesi, Lise Yaz Okulu’nu iptal etme hakkını saklı tutar.
SIK SORULAN SORULAR
Program |
Tarih |
Ücret |
Hukuk Fakültesi Lise Yaz Okulu |
1-5 Temmuz 2024 |
16000 TL + KDV |
Akıllı Teknolojiler Lise Yaz Okulu |
1-5 Temmuz 2024 |
16000 TL + KDV |
Mimarlık Fakültesi Lise Yaz Okulu |
8-12 Temmuz 2024 |
19000 TL + KDV |
İletişim Fakültesi Lise Yaz Okulu |
8-12 Temmuz 2024 |
16000 TL + KDV |